Dag 6 van Bolivia naar Peru! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Patrick en Annelies - WaarBenJij.nu Dag 6 van Bolivia naar Peru! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Patrick en Annelies - WaarBenJij.nu

Dag 6 van Bolivia naar Peru!

Door: Lies

Blijf op de hoogte en volg Patrick en Annelies

10 Mei 2013 | Peru, Cuzco

Vandaag zijn we van La Paz naar Cusco gevlogen,
Om 4:30 ging de wekker en stonden we op.
Het hotel was zo vriendelijk om speciaal voor ons een klein ontbijtje om 5:00uur gereed te hebben en de taxi kwam om 5:30.
Gezien de ervaring met de drukte in de stad rond de klok van 6:00 besloten we vroeg naar het vliegveld te vertrekken om zeker te weten dat we er op tijd zouden zijn.

We vlogen met TACA, een Peruaanse luchtvaartmaatschappij onderdeel van een aantal Amerikaanse maatschappijen.
We hadden een goede vlucht met een stopover in Lima.
Een prima aansluiting en om half 1 lokale tijd stonden we op de grond.
De binnenlandse vluchten hadden we al Nederland geboekt gezien de grote afstanden die we telkens overbrugde.

Aangekomen op de luchthaven pikte we onze bagage op en gingen richting de stad.
We pakte een taxi omdat lopen toch wel ver zou zijn.
Gelukkig hebben we een taxi genomen, want onderweg werd al gauw duidelijk hoe heuvelachtig het gebied was.
La Paz lag weliswaar ook in/om een berg, maar is lang niet zo heuvelachtig en stijl als Cusco.
We hadden geen hotel geregeld, dus we moesten op zoek naar een slaapplaats in de stad.
Omdat we aan het backpacken zijn, wilde we niet in een relatief duur/ goed hotel, maar wilde we graag in een hostel of B&B slapen.
Na wat gegoogle en onze Trottergids te hebben geraadpleegd bij de Starbucks op het centrale plein, besloten we om richting Hostel Frankenstein te gaan. De recensies waren wel aardig en het zat redelijk dicht om de hoek van het centrum.
Daar aangekomen bekeken we de 2 persoonsvormen met eigen badkamer. Kosten 60 soles voor een nacht, /3= €10 p.p
Het was redelijk schoon en grappig aangekleed. Het was echt aangekleed in Frankenstein thema, alla Helloween dus eigenlijk.
Helaas was het wel allemaal wat vochtig/muf en wij beide hadden daartoch wat last van.
Wat wil je immers met een nieuwbouw appartement in Almere. #Lol
We besloten er dus ook echt maar 1 nacht te blijven en de volgende ochtend opzoek te gaan naar wat anders.
Gelukkig hadden we WiFi, dus begonnen we weer opnieuw te googlen.
We kwamen uit op Hunta Quialla, een kleine B&B 2 straten verder dan waar we zaten. We hebben het geboekt via Booking.com, midden in de nacht.
Wat kon ons het schelen, veel erger dan waar we nu zaten kon het vast niet zijn.
Kosten waren 32USD per kamer voor een nacht, 183 soles voor 2 nachten, omgerekend dus het zelfde als Frankenstein.
Om toch niet al te veel tijd door te brengen in het hostel gingen we bijtijds de stad in opzoek naar wat te eten.
We wilde graag eten tussen de locals en besloten om bij een tentje te eten waar je een vast menu kreeg voor 8soles. Incl. 2 cola waren we 23 soles kwijt.
Het zag er best aardig uit, rijst, kipsnitzel, en wat groente.
Prima!!! We giechelde nog, ach als we ziek worden, dan hebben we vastgesteld dat de mensen in Peru een hele sterke maag hebben.
We hadden alleen geen toetje gehad.
Dat wilde we natuurlijk wel, dus we besloten opzoek te gaan naar een plek waar je een goed toetje kon eten.
Die vonden we via een tip en kwamen ook nu weer aan op een achteraf pleintje.
Daar aangekomen zat een Europese man achter de balie. We ploften aan tafel en kregen de kaart. Allemaal onwijs lekkere taartjes waren we al langs gelopen en wisten dat we hier voor een toetje wel zouden slagen.
We gingen voor de Nelson Mandela cake en de cheescake.
Allemaal huis gemaakt. Het vulde onwijs en smaakte heerlijk.
De cheescake was echt geen standaard fabrieksspul en was fijn, De NM cake was een chocolade achtige iets wat rijsttaart achtig.
We gingen redelijk op tijd slapen...

Overigens... Ziek zijn we niet geworden!

• 16 Mei 2013 - 19:39

Sandra:

Patrick had inmiddels al wat antistoffen opgebouwd natuurlijk ;-)
    Leuk dat jullie al die lokale tentjes opzoeken! XX