Dag 4 (dag 2) avontuur over de Salar de Uyuni - Reisverslag uit Uyuni, Bolivia van Patrick en Annelies - WaarBenJij.nu Dag 4 (dag 2) avontuur over de Salar de Uyuni - Reisverslag uit Uyuni, Bolivia van Patrick en Annelies - WaarBenJij.nu

Dag 4 (dag 2) avontuur over de Salar de Uyuni

Door: Lies

Blijf op de hoogte en volg Patrick en Annelies

07 Mei 2013 | Bolivia, Uyuni

Dag 2 van onze reis start op een goed tijdstip, om 7:00 gaat de wekker, maar uiteraard was ik vroeg wakker..
Het was om 6:00 uur dat de zon al weer goedemorgen kwam wensen en stond ik naast mijn bed.
Heerlijke nieuwe dag voor de boeg.
Helaas een wat gebroken nacht en koude nacht doordat Patrick nog steeds niet helemaal lekker was. De misselijkheid was weg, maar zijn buik rommelde nog wel. De temperatuur die nacht was ongeveer -5 en een zouthuisje isoleert niet zo best.

Lino was zo lief om coca blaadjes voor Patrick te regelen.
Cocablaadjes worden in o.a. Bolivia gebruikt als een soort van paracetamol, alleen super natuurlijk.
Ik heb Patje 2 bakjes thee gegeven en alles klaar gemaakt zodat hij rustig kon opstarten, eten wilde hij nog niet.
Ook de groep was heel meelevend en Erwin was zo lief om een soort tijgerbalsem de avond ervoor mee te geven. Patrick had het heel erg koud gehad en dit zou hem wel helpen.
De schat!

Na een ontbijtje hebben we de auto weer voorzien van de backpacks op het dak en zijn we op weg gegaan.

Een prachtige dag lag voor ons in het verschiet. We hadden de avond ervoor gedurende een kleine 2 uur de kans gehad om onze camera's op te laden. Stroom hadden we verder niet.

We hebben prachtige meren met flamingo's bezocht, meren met veel borax. Borax denk je nu misschien?
Heb zelf nog geen idee wat het exact is. Het lijkt een soort zout, als je het ziet liggen heeft het ook wel wat weg van sneeuw.
Raar spul, maar in Bolivia hebben ze er genoeg van.
Prachtige vergezichten hebben de camera voorzien.
We hebben die dag gelunched vanuit de kofferbak uit de auto, ideaal geregeld.
Lino vertelde ons dan, Lunch dies Minuto en als we dan terug kwamen bij de auto had hij het keurig omgetoverd tot een buffet!
Super lekker!

Ook het Nationaal park stond op de agenda, en daar reden we tegen de avond het park in.
Het staat voor de volgende dag op het programma.

We redden naar ons volgende overnachtingsadres toe.
Deze keer waren het een soort van barakken midden in het natuurpark.
Een hoop andere groepen waren al aangekomen om ook hier te verblijven.
We hadden een slaapzaal voor ons 6-en. Prima verder, niet bijzonder, maar gewoon goed.

Er was een lange gang waar meerdere slaapzalen waren, voor iedere slaapzaal stond een tafel waar je met de groep kon eten.
Lino regelde voor ons ook nu weer het eten en vanavond stond er spaghetti op tafel , soep en brood en Vino! wijn!

Pat en ik hebben wel de wijn afgeslagen, we zagen het niet zitten om mogelijk ziek of nog zieker te worden,
Patje was nog niet helemaal de oude, maar dat hij nu wel wat gegeten had, gaf me een beter gevoel.

Op tijd naar bed was ook vandaag weer het geval, de wekker gaat vroeg de volgende morgen...

Na nog een ff naar buiten geweest te zijn om een blik te werpen op de prachtige sterrehemel!
Geen luchtvervuiling leverde een heldere sterrenhemel op en, wat ik denk dat het was, zelfs de Melkweg was zichtbaar.
Het was wel heeeel koud buiten, ik denk zo een graad of -12.
Tijd om dus onder de warme wol te kruipen.
Gewapend met de slaapzak en 3 dekens zijn we er onder gekropen.
We hebben het niet koud gehad!