Run baby Run! - Reisverslag uit Tahoe Vista, Verenigde Staten van Patrick en Annelies - WaarBenJij.nu Run baby Run! - Reisverslag uit Tahoe Vista, Verenigde Staten van Patrick en Annelies - WaarBenJij.nu

Run baby Run!

Door: Lies

Blijf op de hoogte en volg Patrick en Annelies

09 April 2014 | Verenigde Staten, Tahoe Vista

Geeuww! Het is nog vroeg als ik wakker word.. althans dat dacht ik..
Om half 9 werd ik wakker wat voor mijn doen vrij laat is.
Ik was vandaag lui en had nog graag even blijven liggen. Maar dat zat er niet in! Om 10:00 had afgesproken met Devon om een trailrun te gaan maken.
Dus het werd tijd dat er een ontbijtje in ging. Ik kroop uit bed en fatsoeneerde mezelf enigsinds en ging richting de keuken.
Yoghurt en 2 bananen werd mijn ontbijt en keerde vervolgens terug richting mijn bedje.. oooo nog even 10 minuten liggen! Wat kan dat dan lekker zijn.
Na 10 minuten was het toch echt wel tijd om te gaan opschieten.
Ik kleede me om en stond om stipt 10:00 uur buiten. Zelfverzekerder dan ooit! Ik ga vandaag trailrunnen! Dat betekent de berg op , he Lies? en dat betekent ook ongelijke paden, dus nadenken over waar je je voeten neerzet, Lies? Ja dat weet ik! En ik kan dat! :D

We gingen er van door. Devon gaf aan wel een beetje het spannend te vinden zo samen, maar het ging als vanzelf. We klommen Beaverstreet omhoog wat een stukje hard weg is om aan het einde van de straat echt de trails op te gaan. Ze liggen hier gewoon in mijn eigen achtertuin.
Devon woont al 16 jaar in het gebied en kent iedere trail op haar duimpje.

Op Beaverstreet pikte we Ducie op, een Australian Shaperd reutje van een jaar of 8. Ze ging gewoon gezellig met ons trailrunnen. Haar eigenaren weten dat ze soms met trailrunners mee het bos in gaat en vinden dit prima. Ze weet altijd zelf wel de weg terug te vinden. Wat een leuke en gezellige hond.

Ik volgende Devon gestaag soms met wat puffen en hijgen. Het klimmen
vraagt nog wat werk, maar het gaat steeds beter! Joepie!
We klommen een heel stuk omhoog via hele mooie paden! Bij een watertje stopte we even en dronken er uit! Heerlijk, super helder, super schoon, zo uit de berg! Het was warm vandaag, het zonnetje was goed aanwezig, dus het was een mooi moment voor wat verkoeling.
Op dezelfde plaats heb ik de foto genomen die op facebook staat van het uitzicht. Fenomenaal! Wat een uitzicht.
Als je kijkt naar de foto zie je het meer liggen, tussen het meer en mij een hele rij bomen. We zijn gestart vanaf het meer, en dus dit hele stuk omhoog geklommen. Dat was best bruut :)

Toen starte we richting een stuk afdaling. En om de een of andere reden gaat me dat heel goed af. Afdalen is voor mij geen probleem, en voor Devon iets meer. Ze voelt het altijd in haar knieen, de kracht die er dan op komt te staan vertelde ze. Ik had nergens last van, en mijn hartslag daalde mooi tijdens het afdalen.

Onderweg kletste we wat over koetjes, kalfjes en bitcoins en genoten we van het prachtige gebied. Hier en daar lag nog wat sneeuw wat nog niet weggesmolten was, en dat was dan uitdagend om overheen te rennen. Grappig eigenlijk! Devon deed dit met veel gemak en ik was een beetje stuntelig, maar ach, ook dat hoort bij het leren trailrunnen.

Ducie, de hond, was gewoon de hele route bij ons gebleven. Ze vond het wat mooi om voor ons uit te rennen. Het grappig was dat Ducie zo goed de weg kende dat , toen wij bij een kruising rechts gingen , Ducie toch echt dacht dat we linksaf zouden gaan. Maar nee, omdat ik 1:45 moest rennen vandaag, had Devon er nog een extra lus aanvast geplakt!
Ducie keek 2 keer en volgende ons gewoon weer verder ;-)

Na 1:45 keerde we terug bij het hostel. We hadden heerlijk gelopen, Ducie weer netjes terug gebracht en was het tijd voor een goed glas water en wat lunch.

Een geslaagde dag.
Ik wilde vandaag nog een uur zwemmen, want dat stond op het schema.
Het zwembad stond op het programma en na een powernap besloot ik richting de bushalte te gaan.
Echter.. er kwam maar geen bus... en nog geen bus... en nog geen bus...
Ik heb ruim een uur zitten wachten en geen bus.
Waarom niet? Ik heb werkelijk geen idee! Er zijn weg werkzaamheden, maar de busroute lijkt niet omgelegd. Ook google maps geeft gewoon de normale busroute aan. Misschien onderweg wat gebeurd waardoor de bus niet kwam opdagen? Helaas moest ik dus mijn zwemmen verstek laten gaan. Ik had nog niet de ballen om het Lake in te duiken, dus heb me maar even koest gehouden vandaag.
Morgen een flinke dag voor de boeg, 5 uur fietsen en 10 minuten in Z3 h ardlopen om de overgang te oefenen en waarschijnlijk even wat extra prikkels af te geven. Dus een extra uurtje rust is niet zo heel erg.
Ik zwem van de week tussendoor nog ergens een inhaal uurtje.

Ik heb mijn tijd nuttig besteed met core, wasje, en rusten en eten :D

Nu naar bed! Morgen lange dag voor de boeg!






  • 09 April 2014 - 11:50

    Jur En Wendy:

    wat gezellig zo met zijn drieen in de bergen rond te huppelen! heerlijk om te lezen en te weten dat je er van geniet!
    succes voor morgen.

  • 09 April 2014 - 11:50

    Jur En Wendy:

    wat gezellig zo met zijn drieen in de bergen rond te huppelen! heerlijk om te lezen en te weten dat je er van geniet!
    succes voor morgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patrick en Annelies

Actief sinds 26 April 2013
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 21383

Voorgaande reizen:

24 Maart 2014 - 22 April 2014

San Francisco baby! Now up in the mountains!

07 Februari 2014 - 22 Februari 2014

Een beetje vreemd... maar wel koud ;-)

04 Mei 2013 - 25 Mei 2013

Van Hollandse Glorie naar Zuid Amerikaanse Tinten!

Landen bezocht: