Blackie is ready to rumble! - Reisverslag uit Tahoe Vista, Verenigde Staten van Patrick en Annelies - WaarBenJij.nu Blackie is ready to rumble! - Reisverslag uit Tahoe Vista, Verenigde Staten van Patrick en Annelies - WaarBenJij.nu

Blackie is ready to rumble!

Door: Lies

Blijf op de hoogte en volg Patrick en Annelies

03 April 2014 | Verenigde Staten, Tahoe Vista

Vandaag een lekkere dag gehad!
We trapten af met een zwemtraining van 1 uur waarbij de focus lag op techniek. Ik merkte dat mijn slagen naar mate de tijd vorderde wel beter werden en mijn snelheid wat omhoog ging! Dat is altijd fijn niet waar.
Ik heb nog wel eens het issue met mezelf, dat wanneer ik teveel op mijn techniek ga focussen en ik alles te graag te goed wil doen, dat het omgekeerde gebeurd. Ik ben een zinkend nijlpaard en ben niet vooruit te fikken. Vandaag dus even anders! Joepie! Heb keurig mijn 500tjes opgeschreven voor Coach, dus die heeft ook weer info.
Patrick besteede zijn tijd ook wederom nuttig en heeft heel wat werkverzet in het ruime uur dat ik in het water heb gespetterd.

Na de training wilde Patje en ik nog even genieten van de tijd samen hier, dus we besloten samen het rondje rond het meer te rijden met de auto. Dit was twee vliegen in 1 klap. Zondag staat voor mij het rondje op het programma als training, dus het is fijn om al een beeld te hebben wat me staat te wachten.
We wilde nog wel even wat eten. Ik had nog niet gegeten, dat doe ik nooit als ik smorgens moet zwemmen omdat dat dan te hoog zit en ik er last van krijg bij het zwemmen. Dus haalde we een broodje vers gemaakt bij de supermarkt. Misschien is het niet even netjes om te zeggen, en het is dan ook niet rot bedoelt, maar ik snap wel waarom mensen in Amerika zo stevig, corpulent zijn. We bestelde een broodje.
De eerste keuze die je krijgt is of je een 6 inch of een foot long wilt hebben.
Dat is dus 12 of 30 cm broodje.
Vervolgens wat je er op wilt.
De eerste vraag is, mayonaise of mosterd als "Boter"?
Euhhhh nou euhhh doe maar een beetje mayo...
Both sides? Neuhh! 1 kant is meer dan genoeg meneer.
Vervolgens... ham/kalkoen/rosbief of?
Nou doe maar kalkoen... Vervolgens gaan er 6-10 plakken kalkoenfilet op! Ja echt? Niet te zuinig en dan nog sla, tomaaat, uit, ander sausje miss?
Euhh nou nee hoor ;-)
Ze kijken je dan raar aan.
Het zelfde bij die van Patrick, maar omdat hij man is stoppen ze er volgens mij nog meer op ofzo!
Het broodje ging er in ieder geval goed in en was nogenoeg helemaal gezond!

Het was een prachtige dag geworden, heel wat anders dan het weerbericht deed vermoeden. Ze gaven gisteren namelijk nog sneeuw af en koud weer. Vandaag scheen het zonnetje ons tegemoet! De lucht was blauw, maar nog wel wat fris. De temperatuur is vandaag niet echt boven de 5-6 graden uitgekomen. Maar goed dat geeft niet! Daar kunnen we ons op kleden.

Het was een prachtig rondje waar ik ook even een heerlijk zen momentje heb gehad. Op een steen omringd door water met niets anders dan natuur om je heen. Heerlijk! De steen lag zo in het water dat ik er net met mijn billen droog op kon blijven zitten.

Nadat we het rondje gedaan hadden zijn we terug naar onze kamer gegaan. Het was tijd voor een nappie, gewoon heerlijk even liggen. Hoofdje zat beetje vol na inspannende training en de indrukken van het rondje. Na een kleine break weer wakker geworden besloten we vast de boel klaar te gaan maken voor Patrick zijn vertrek naar Nederland.
De koffer hebben we ingepakt en alles klaar gelegd.
We hebben ingecheckt en hij is ready to go.

Uiteraard wil ik helemaal niet dat hij gaat, en zou het liefst willen dat ze gaan staken ofzo, maar helaas. Het probleem van Amerika is, is dat je geen open tickets kan boeken. Ze willen zeker weten vanuit de overheid dat je ook weer vertrekt, dus je moet altijd een retourticket boeken. Helaas zijn flexibele tickets zo verschrikkelijk duur, dat dat ook niet echt een optie was.

Er zit dus niets anders op dan hem maar naar huis te laten gaan :(
Hij heeft alleen de komende tijd geen tijd om me te missen wat er liggen tal van afspraken en werkzaamheden op stapel. Gelukkig kan ik een deel vanuit Lake Tahoe oppakken dus dat ontlast Patrick ook weer.
Daarnaast hebben we nog e.e.a. voor de bruiloft te regelen ook. Dus we zijn erg druk de komende tijd.

Nadat we alles voor Patrick hebben klaargelegd, was het nu toch echt tijd om Blackie, mijn 2 wielige vriendin uit de koffer te halen.
Ik had er de afgelopen dagen nog geen zin in gehad met al dat sneeuw om het te doen en wilde het toch heel graag samen met Patrick doen, dus het moment was daar.

Blackie kwam zonder schrammen de koffer uit en zetten we in elkaar. Helemaal top! She's ready to rumble. Echter totdat ik goed keek naar de derailleur, die liep niet helemaal lekker. Desondanks dat ik haar nog een beurt heb laten geven door de fietsenmaker in Almere voordat ik aan mijn voorgaande trainingen begon heeft ze toch wat finetuning nodig.
Opzich is dit een logisch proces en heeft niets met het vervoeren te maken.
Ik wilde dus toch graag met haar even naar de fietsendokter voor een checkup.
We legden haar in de auto en reden naar een fietsen/ski zaak op 500m afstand van ons hostel. Helaas waren die nog in standje winter gepakt en had hij niet de middelen in de buurt om haar af te stellen.
Hij tipte ons op 6km vanaf het hostel een andere zaak die nog wel open zou kunnen zijn. Daar hebben ze het hele jaar rond alles rondom fietsen en skies, dus dat zou moeten werken.
De hele aardige man in de winkel wilde zelfs voor ons wel even bellen naar die andere winkel om te vragen of ze ons inderdaad konden helpen en of ze nog open waren. Hij belde en ze konden helpen. Ze waren tot 19:00 uur open, dus we hadden nog een uur de tijd. Dat ging lukken!
Na een leuk babbletje gemaakt te hebben met de fietsenman zonder fietsenEHBOkit, gingen we op pad naar de andere winkel.
Die was snel gevonden. Hij zat op 4 straten van het zwemtrainingscentrum waar ik zwem. De jongens daar konden me zo helpen. Blackie werd aan de hand genomen en werd nauwkeurig afgesteld. Als het goed is kan ik hier weer fijn en veilig de bergen mee in!

Terug gekomen staat blackie nu als kameraad de komende weken bij me in mijn slaapkamer. Aan de kant van het bed waar nu nog mijn heerlijk snurkende aanstaande man ligt :-) Ze zal me gezelschap moeten gaan houden vanaf morgen :S

Nu is het ook tijd voor mij om te gaan slapen. Morgen staat weer een pittige training op het programma. Nog 1 dagje indoor en dan gaan we echt de fiets buiten op!

Doen jullie nog een Lake Tahoe anti-snow dansje? Het werkt tot nu toe!
Thanks! Sleep well!

  • 03 April 2014 - 11:26

    Martha:

    Je bent een stoere meid ......je gaat er voor 100% voor , super !! xxx

  • 03 April 2014 - 11:45

    Wendy:

    Heel veel succes met het uitzwaaien van je aanstaande! Veel plezier met je eerste rondrit....dikke liefs

Tags: triathlon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patrick en Annelies

Actief sinds 26 April 2013
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 21391

Voorgaande reizen:

24 Maart 2014 - 22 April 2014

San Francisco baby! Now up in the mountains!

07 Februari 2014 - 22 Februari 2014

Een beetje vreemd... maar wel koud ;-)

04 Mei 2013 - 25 Mei 2013

Van Hollandse Glorie naar Zuid Amerikaanse Tinten!

Landen bezocht: