Dag 1 - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Patrick en Annelies - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Patrick en Annelies - WaarBenJij.nu

Dag 1

Door: Lies

Blijf op de hoogte en volg Patrick en Annelies

04 Mei 2013 | Bolivia, La Paz

De avond voorafgaand aan onze lange vliegreis naar Peru, zijn we gestart om Patrick zijn sabbatical in te luiden.
Onder het genot van 2 flessen rosé en fish & chips hebben we geproost op een goed jaar met een mooie reis om mee te beginnen.
Zoals je zult begrijpen zijn die 2 flessen behoorlijk goed binnen gekomen. En zo zijn we richting huis gegaan.
We hebben de mediamarkt nog even onveilig gemaakt  in de hoop nog een hoesje voor mijn mobiel te scoren. Dat werd door de medewerker niet zo grwaardeerd. Wij waren blijkbaar toch iets t vrolijk.

Uiteindelijk thuis aangekomen maar gaan slapen. We hadden immers een lange reis voor de boeg.

Reisdag 1

We waren beide om 6:00 uur wakker en besloten de douche maar vast op te gaan zoeken en de laatste dingen gereed te maken.
Ik moest nog snel papieren afgeven bij mijn stalgenoot.
Patrick had ondertussen de laatste dingen thuis op orde gemaakt en e waren klaar voor vertrek,
De rugzakken stonden al e stuiteren! Mee op reis!

Om 9:30 trokken we de deur achter ons dicht om richting het station te gaan. We besloten met de trein te gaan, wel zo makkelijk. We vliegen om 13:25!

Lieve Marieke was nog naar Schiphol gekomen om ons uit te zwaaien! De schat!

We hebben op Schiphol nog even 2 sealbags gekocht zodat we de rugzakken veilig en goed verpakt konden droppen.

We vertrokken keurig op tijd en de vlucht ging voorspoedig.
Helaas gezien het berglandschap onder ons was het na de oversteek van de Atlantische  oceaan. Een hobbel en bobbelige vlucht. Nu heb ik in mijn leventje toch al veel gevlogen,. Maar turbulentie het wend nooit.
Uiteindelijk na 2 uur heb ik me overgeleverd aan het feit dat ik er toch niets aan verander. Na nog eens 3 uur extra te hebben gehobbeld en bobbelt, Zijn we veilig in Lima geland na een vlucht van in het totaal 12,5 uur.

Onze aankomsttijd was precies rond zonsondergang. De lucht kleurde oranje op alsof het in brand stond. Prachtige uitzichten ontstonden.

Na een veilige landing moesten we ons gaan voorbereiden op de vlucht door naar La Paz (Bolivia).
Onze bagage hadden in Nederland niet laten doorchecken naar La Paz.
Gegarandeerd dat dat dan niet goed gaat.
Dus we zijn door de douane gegaan, bagage opgehaald en vervolgens naar de vertrekhal. Best gek, denk je er te zijn, ga je het land gelijk weer uit.

We waren ruim op tijd met alles klaar. En moesten nog kleine 2 uur wachten voor onze volgende vlucht zou vertrekken.
Ondertussen waren we wel helemaal gesloopt. We waren ruim 18 uur op en dat begon toch wel wat op te breken. Tijdig zijn we naar de gate gegaan waar we og even kort een Powernapje gedaan hebben.

Eenmaal opgestegen ging het licht uit, alle twee hebben we heerlijk liggen slapen.
Het vliegtuig zat niet helemaal vol, waardoor me samen breed konden zitten.
We hebben niets van het opstijgen meegekregen en we schoten beide wakker van de landing. We hadden het blijkbaar nodig.
Hoelang het exact vliegen is geweest moet je ons niet vragen.
2,5 uur denk ik?

Ook hier veilig op de grond aangekomen begon hetzelfde liedje weer opnieuw...
Douanc, bagage ophalen.
Gelukkig lag de bagage al op ons te wachten, ze hebben wel geteld 1 bagageband :)

In Nederland hadden we gelukkig een hotel geregeld voor de eerste nacht.
Ook het ophalen van de luchthaven regelden het hotel voor ons.
Topper dus, inderdaad , de aankomsthal binnen gekomen stond hij al op ons te wachten. Een bordje waar ik met wat moeite Elizabeth van Delft uit kon op maken.
Het leek beetje op Lizahte ven Delh :)

Na kleine 30 min waren we in het hotel. Keurig hotel, super vriendelijke mensen!
Een keurige kamer en een bed!!
Heb weinig keren in mijn leven zo uitgekeken naar een bed.
We waren ondertussen 26 uur onderweg geweest, dus we vonden het wel mooi.

• 10 Mei 2013 - 09:13

Sandra:

Dit was deel 1 en nu al leuk. Nog 4 te gaan, dat is lekker wakker worden in bella maar regenachtig Italia! Snel een nieuw wifi-kaartje gekocht want we hadden geen minuutjes meer. Kunnen we verder lezen. Erg leuk dat jullie dit delen!